"אני טוב בלהסתיר רגשות. בשנה האחרונה עשו עלי חרם. כל הכיתה.
כיתה ז'. אני ניסיתי להתמודד עם זה לבד.
שלושה חודשים לא סיפרתי לאף אחד. עד שלא יכולתי יותר.
וגם כיום אף אחד לא מדבר איתי.
המטרה שלי אצלך שיהיו לי חברים. כי אין לי"
____________________________________________________________
זהו סיפור של נער בן שלוש עשרה שהגיע לאימון אישי. סיקרן אותי לדעת מדוע לא שיתף אף אחד בסיפור הזה, וכששאלתי אותו מדוע לא שיתף אף אחד ענה: "ההורים שלי תמיד לימדו אותי
להתמודד לבד".
מאז ומתמיד התמודדות אינדיבידואלית היתה מעמסה רגשית כבדה. היום, יותר מאשר בעבר העידן הדיגיטלי בו ילדים ובני נוער מנהלים את חייהם הוא מעמסה רגשית כבדה. התמודדות אינדיבידואלית של ילד על חייו בעידן השפע עלולה לגבות מחירים גבוהים לאין שיעור ואלו לא ניתנים למדידה בשום ערך.
רגשות הן אוסף של מידע חשוב של האדם על עצמו ועל אחרים. תפקיד הרגשות הוא "לספר" לנו איך אנחנו מרגישים מבפנים.
___________________________________________________________
מדוע חשוב לפתח יכולת רגשית גבוהה בפרט בקרב ילדים ובני נוער:
ילדים ובני נוער בעלי יכולת רגשית גבוהה יכולים להישאר בשליטה עצמית גבוהה גם כשהנסיבות אינן מאפשרות. לרוב, ילדים ובני נוער בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה מאפשרים שיח אישי ומעמיק על המתרחש בעולמם הפנימי.
רמת השיתוף, הנכונות והכנות שלהם גבוהה.
__________________________________________________________
התמורות בקרב ילדים ובני נוער בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה:
חשוב לדעת, אינטליגנציה רגשית היא מיומנות נרכשת.
הסביבה המשפחתית היא המשפיעה העיקרית בהתפתחות מיומנות רגשית.
הורים המתמידים לשתף רגשות יוצרים סביבם אווירה המאפשרת לתקשר איתם באותה שפה ילדיהם ישתפו מליבם ואין הם ידרשו להסתיר רגשות.